Tehetséggondozó munka az NTP-OTKP-18-0012 pályázat keretében.
2018.07.01-től – 2018-09.30. - ig
A tehetségműhely első foglalkozásai során, a gyerekek megismerkedtek a népzenével. Mindezeket elsősorban népi játékok megismerésével, a népdalok megtanulásával és a dalokhoz kapcsolódó játékokkal alapoztuk meg. Fontos volt számunkra az éneklési kedv, a társak előtti kommunikáció ösztönzése. Énekes, mozgásos gyermekjátékokkal kialakult a gyermekekben ritmus – térforma fogalma. Megismerkedtek a dalok gyakorlása során az egyenletes lüktetéssel, a ritmussal, amelyet tapssal és dobogással, combütéssel kísértünk. Járás során gyakorolták (pl.):
- járás körben,
- járás kézfogással,
- járás irányváltással,
- járás tapsra,
- járás mondókára,
- járás énekre.
- Járás kígyóvonalban.
- Járás csigavonalban
Majd a járást összekapcsoltuk szökdeléssel PL: Járás szökdelés párban: elől keresztezett kézfogással mondókára, énekre, dallam vagy dallamsor végén leguggolással, irányváltással.Elkezdtük a játékok fűzéshez kapcsolódó táncetűd, különböző mozgástípusok összekapcsolását. A foglalkozás elejét relaxációs gyakorlattal kezdtük a végén pedig lazító gyakorlattal zártuk, amely tevékenység formájában valósult meg.
2018.10.01-től-2018.12.31-ig
Műhely munkánk folytatódott a fogyó gyarapodó játékokkal, amelyet tapsolással dobbantással kísértünk. Majd megismerkedtünk a kapus játékokkal (egy kapu, 2 kapu), szerepjátszó, szerepvállaló játékokkal. Dinamikai gyakorlatokat végeztünk: halk, hangos, rövid, hosszú. Tanult ugrás dallamok, és játék dalok gyakoroltunk. Elkezdtük a láb és kar mozgásának összekapcsolását (játékfűzéshez kapcsolódó táncetűd). A tanult motívumokat és a tapasztalataikat táncház keretében gyakorolhatták a gyerekek. Ezzel is pozitív élményt nyújtva kötödésüket mélyítve a néptánchoz, népzenéhez. A foglalkozás elejét relaxációs gyakorlattal kezdtük a műhelymunkát a végén pedig lazító gyakorlattal zártuk, amely tevékenység formájában valósult meg.
2019.01.01-től-2019.03.31.-ig
Az újévet a fogyó gyarapodó játékok a vonulós, kapuzó és párválasztós játékok ismétlésével kezdtük. Majd megismerkedtünk a pihentető lépésekkel: csárdás, bent-kint, rugó- rugó, lépő, kerülő csárdás. Ezeket a tanult motívumokat folyamatosan gyakoroljuk és összekötjük alakzatokkal: kör, sor, oszlop. A tanult lépéseket és alakzatokat táncház keretében be is mutattuk és közösen gyakoroltuk a táncházban résztvevőkkel. Folyamatosan megvalósultak dinamikai gyakorlatok és megismerkedtek a ritmikai gyakorlatokkal1/4-es és 1/8-os ritmus külön- külön és összekapcsolva is. A foglalkozás elejét relaxációs gyakorlattal kezdtük a műhelymunkát a végén pedig lazító gyakorlattal zártuk, amely tevékenység formájában valósult meg.
2019-04.01-től-06-30.-ig
Ebben az időszakban a gyerekek már magabiztosan, bátran mozogtak a foglalkozások alkalmával. Sokat foglakoztunk a ritmikai gyakorlatokka1/4-es és 1/8-os ritmus külön- külön és összekapcsolva és a motívumfűzésekkel. (csárdások, lépők). Gyakoroltuk az ugrásokat különböző helyzetekben. A gyerekeknek a mozgáselemek gyakorlása mellett, sok játékos feladatot is beépítettünk a tevékenységbe, amely olyan hangulatot teremtett, ami felejthetetlenné tette az alkalmakat. Fantasztikus koreográfiát tanultunk, amelyet folyamatosan gyakoroltuk és finomítottuk. A gyerekek lelkesen mutatták be a tanultakat óvodás társaiknak és szüleiknek a táncházak alkalmával és akkor is mikor videofelvételre rögzítettük a tanultakat, amely a Rozsályi Tv-ben került levetítésre. A gyerekeknek vidám közös programot szerveztünk a záró alkalomra, ahol minden gyerek kikapcsolódhatott. A közösen átélt élmények maradandó emlékeket fognak hagyni mind a gyerekekben, mint bennünk. Mindazt, amit megtanultak viszik tovább magukkal és remélhetőleg megmarad bennük a néptánc népzene iránti érdeklődés, fogékonyság.