facebook logo

Hírek

„Egy, kettő, három, négy, te kis cipő hová mégy?
Kip-kop kopogok, óvodába indulok.”

Kedves Szülők !

2019. szeptember 2-án, hétfőn reggel, újra kitárja kapuját az Óvoda. Szeretettel várjuk a régi és az új gyerekeinket!



Amire szükségetek lesz:  váltóruha, és a kedvenc „alvókátok” , váltócipő, papírzsebkendő.


Nagyon várunk benneteket

 

 

 

Tisztelt Olvasó!

Tisztelt Olvasó!

A 2019-2020-es nevelési évünket 47fő beírt gyermeklétszámmal indítottuk.

Összlétszámunkból:

Leánygyermekek száma: 25fő

Gyermekvédelmi támogatásban részesül: 40fő

Hátrányos helyzetű: 28fő

Halmozottan Hátrányos helyzetű:11fő

Ingyen étkező. 47fő /Nyilatkozat gyermekétkeztetés normatív kedvezményének igénybevételéhez óvodai nevelés alapján /

Bejáró gyermek: 12fő

Óvodai szolgáltatást első alkalommal igénybe vevő: 8fő

Néhány gondolat így év elején a beszoktatásról:

Ahhoz, hogy az újonnan érkező gyermekek jól vegyék az első akadályt, érdemes elsőként a figyelmet a szülőnek saját magára irányítani és megvizsgálni, hogy ő, mint szülő hogyan áll az óvodakezdés témájához.

  • Hogyan gondol az óvodára?
  • Vannak-e saját emlékei?
  • Milyen érzések töltik el, amikor első nap viszi óvodába a gyereket?
  • Vagy amikor először hagyja ott az óvodában?
Minden gondolatuk és érzésük – kimondatlanul is – sugárzik róluk, a viselkedésükből, a mimikájukból, hanglejtésükből, stb. A gyerekek olyan antennákkal születnek, amelyek képesek kódolni a szülő érzéseit és gondolatait és ennek megfelelően reagálnak az új helyzetre. Ha a szülők maguk is szoronganak és félnek az óvodától, igazából nem szeretnének még elszakadni a gyermeküktől, ezeket a félelmeket a gyermekük is átveszi, és csupán beteljesíti a szülő tudatalatti vágyát. Amikor azt tapaszalja a gyermek, hogy anya és apa is arról beszél, hogy milyen csuda jó dolog volt óvodába járni és bárcsak ők is újra ovisok lehetnének, mert ott aztán lehetett ezt is, meg azt is csinálni, akkor talán ő is pozitív izgalommal várja majd az óvodát. Az óvodai beszoktatás nem egyszerű feladat, hiszen az óvónőknek is meg kell találniuk a kulcsot a különböző személyiségű gyerekekhez. Az óvodai beszoktatás tehát “összeszokás” mind a gyerek az óvónők és a szülők részéről is. Kérjük a szülőket, hogy elsősorban legyenek bizalommal- jó helyen, biztonságban van a gyermekük.

Az új gyermekek mellett, egy új óvodapedagógust is köszönthetünk a soraink között Győri Zsanett személyében, aki az idén fejezte be sikeresen a főiskolát.

Két sikeresen lezárult pályázat megvalósítása áll előttünk – az egyik az örökös Boldog óvoda cím elnyerése. A Boldog óvoda pályázatot az elmúlt nevelési évben sikeresen teljesítettük – és ennek birtokában céloztuk meg az örökös címet. Ebben a nevelési évben is 10 boldog órát kell tartanunk havi rendszerességgel.

A másik a NTP-OTKP-2018-0012 pályázati azonositószámú.„A hazai és határon túli óvodai tehetség-kibontakoztató programok támogatása”című projekt. Ezzel a pályázattal 1millió Ft-ot nyertünk egyedülálló óvodaként a kistérségben. A pályázat célja: testi kinesztetikus műhelymunka -népi gyermektánc keretén belül- A tehetségígéretek pozitívumait, erősségeit kiemelő, az óvodai nevelési évet átfogó, 52 órás foglalkozássorozat megvalósítása, óvodai tevékenységen kívül. A foglalkozás heti 1 alkalommal  du 16-16.30 óráig fog tartani. A felületen igyekszünk a mühelyben végzett munkáról tájékoztatni a szülőket , érdeklődőket.

A pályázat keretén túl ebben a nevelési évben még beindul a matematikai-logikai tehetségműhely munka és a játékos angol tanítás a nagycsoportos gyermekek körében.

A műhelymunka vezetői: Ripem- ropom  Kelemenné Bakk Tímea, matematika-logika Krakkó Adolfné, Játékos angol- Győri Zsanett.

Tartalmuk: A tehetségműhely beindítása, kiemelkedő képességű, kiválóan kreatív gyermekek személyiségének optimális fejlesztése. Egyéni képességeikhez igazodó tehetségtartalmak kimunkálása, éves munkaterv, gazdag, motiváló tehetséggondozó programok által. Mélységi, tartalmi, feldolgozási, tempóbeli gazdagítás. Az általános kreatív nevelés eszközeivel segíteni fejlődésüket. A játék az elsődleges, meghitt körülmények tárgyi feltételek /logikai szellemi játékok, mozgásos, társasjátékok/ biztosítása. A gyermek tehetségével összefüggő gyenge területek kiegyenlítése. A gyermekek fejlesztése során fontos feladat - a különleges esetleg fejlesztésre szoruló területek mellett-, az átlagos képességek, az egész személyiség támogatása. Olyan műhelytevékenység biztosítása melyben önmagához mérten kibontakoztathatja tehetségét- ez által esélyegyenlőség biztosítása. Alkotó szabadság merészség légkörének megteremtése. Folyamatos együttműködő szakmai munka. A műhelymunka rendszerességével és következetességével szokás és szabályrendszer kialakítása, egészséges életmódra nevelés.

Ebben a nevelési évben tovább folytatódik az EFOP-3.1.3-16-2016-00001 „Társadalmi felzárkózási és integrációs köznevelési intézkedések támogatásaEsélyteremtő óvoda” projekt. A pályázatba bevont óvodapedagógusoknak október elejére el kell készíteniük az, óvod történetének bemutatását. Izgalommal várjuk a kutakodó munka eredményét, hiszen munkájuk 46 év óvodai élet történetét öleli fel.

Év-végéig a Biztos kezdet kistérségi projekt munkánkat is folytatjuk, ahová a 3 éven aluli kisgyermekeket várjuk a szüleikkel együtt.

Havi programjaink:

Szeptember: Bábszínház az óvodában

Október: Hagyományőrző projekt - Szüret-mustkészítés

November: Márton napi vigasságok

December: Karácsonyi ajándékkészítés a szülőkkel.
2019. szeptember 1-től a Gyvt. 40/A. § (2) ag) pontja értelmében a család- és gyermekjóléti központ az általános szolgáltatási feladatain túl a gyermek családban nevelkedésének elősegítése, a gyermek veszélyeztetettségének megelőzése érdekében a gyermek igényeinek és szükségleteinek megfelelő önálló egyéni és csoportos speciális szolgáltatásokat, programokat nyújt, amelynek keretében óvodai és iskolai szociális segítő tevékenységet biztosít. A szociális segítő személyéről, aki az óvodát fogja látogatni még nem, tudunk.Az óvodai és iskolai szociális segítés fő célkitűzései:

A gyermekek, tanulók, szülők, óvodapedagógusok, pedagógusok részére adekvát szakmai segítség nyújtása.

Az elsődleges prevenciós programok működtetése.

Az észlelő és jelzőrendszer működésének segítése.

Egységes szemléleten alapuló szociális segítségnyújtás megszervezése.

A fent leírtakból kitűnik, hogy gazdag óvodai szakmai munka áll ellőttünk- ehhez kívánok

a szülőknek és a gyermekeknek élményekben gazdag, tartalmas közös együttlétet, munkatársaimnak jó egészséget és kitartó munkát az elkövetkező nevelési évre.

„Mi lehet jobb annál, mint szeretni, amit csinálunk, és tudni, hogy annak értéke is van?”

 
Méhteleki Óvoda
    • Levelezési címünk

      4975 Méhtelek, Petőfi út 4.

      Email címünk

      Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
    • Telefonszámunk

      06 44 368 066
      06 70 602 1523